Hälsoportal

 

Detta är precis samma upplägg som när vi jobbar med rådgivning men utan den individuella coachingen. Istället ses vi  en gång i veckan för ett digitalt livemöte under 8 veckor där vi går igenom hur veckan har varit, om symtom minskar, vikten går ner osv. samt tar upp frågor och funderingar.
Du har fri tillgång till hälsoportalen i 6 månader i där du hittar föreläsningar, artiklar, hormonyoga, träningsplaner och andningsövningar.  Här finns all information du behöver för att förstå varför du mår som du gör och vad du kan göra för att må bättre, gå ner i vikt, slippa värk, bli piggare och sova bättre!

Vad ingår?

Kostschema

Vi utgår ifrån en antiinflammatorisk kost eftersom det har visat sig vara den bästa kosten för att balansera hormonerna.  Men det finns inga förbud, vi jobbar enligt principen 80:20 vilket innebär att om du ger kroppen bra mat 80 % av tiden så kan du äta annat 20 % av tiden utan att det påverkar kroppen i någon större utsträckning. Detta är en livsstil, inte en diet och då måste det passa in i ditt liv och i din vardag och du måste känna att detta är något som du kan göra under en lång tid.

Innan start fyller du i ett hälsoformulär som kostschemat baseras på.

Recept

Det finns recept för frukost, lunch, middag och mellanmål samt för brödbak och desserter.

Du måste inte använda recepten utan kan enbart gå efter kostschemat där du sätter ihop dina egna måltider utifrån förslagen, men du kan alltid gå till receptsidan för inspiration.

Artiklar

Artiklarna tar upp följande områden:

  • Torra slemhinnor, underlivsproblem (även dålig sexlust och inkontinens)
  • Histaminintolerans 
  • AIP –  en hårdare version av antiinflammatorisk kost där du utesluter livsmedel för att sedan återinföra och på så sätt ta reda på vad du tål. Här går vi igenom hur denna uteslutningsdiet går till
  • Lymfsystemet – vad kan du göra för att slippa ett trögt lymfsystem
  • Hur vet jag var jag är i den hormonella resan?
  • Fasta – är det bra eller dåligt?

Föreläsningar

Föreläsningarna är på mellan 20-40 minuter långa och guidar dig på ett överskådligt sätt genom följande områden:

 

  • Förklimakteriet, klimakteriet och hormoner – vad är det som händer i kroppen?
  • Sköldkörteln – hur läker vi den?
  • Hormonell huvudvärk/migrän och vad kan vi göra för att bli av med det?
  • Tarmflora inklusive IBS – hur läker vi tarmslemhinnan och får en bra tarmflora?
  • Specifika symtom och åtgärder – exempel på punktinsatser för varje symtom
  • Sömnskola och stresshantering
  • Kosttillskott, naturläkemedel och örter – vilka funkar för vilka symtom?

Övrigt som ingår

  1. Träningsupplägg 6 st
  2. Hormonyoga 3 st pass
  3. Kostbehandlingen FODMAP – för dig som har IBS eller problem med        magen.
  4. Andningsövningar

Du har tillgång till 6 olika träningsupplägg med eller utan redskap och 3 st inspelade hormonyogapass. Träningsupplägget passar både dig som tränat innan och dig som är nybörjare.

Träningsplaner och hormonyoga är framtaget av personlig tränare.

Digitala livemöten en gång i veckan

Vi ses en gång i veckan under 8 veckor för att stämma av hur veckan har gått och tar upp frågor och funderingar.

Jag kommer hjälpa dig med hur du skapar livsstilsförändringar som håller, finnas där som stöd längs hela vägen och efter dessa veckor kommer du veta hur du ska fortsätta med denna livsstil och behålla dina resultat även efter vårt samarbete.

Pris: 1495 kr

I priset ingår:

  • Hälsoformulär
  • Kostschema
  • Tillgång till hälsoportalen under 6 månader
  • Livemöten 1 gång i veckan under 8 veckor. Livemöten sker varje onsdag 12.00
  • Pris: 1495 kr

Varken symtom som uppstår i förklimakteriet eller i klimakteriet är något som du måste stå ut med!

Ett bra upplägg med ett ramverk att använda sig av. Upplever att jag äter mer- men lärdomen att äta mer proteinrikt (även till mellanmål) gör skillnad, sockersug & vikt förbättras. Bra återkoppling vid uppdateringstillfällena. För mig har resan börjat, med bra hjälp.  

Susanne

Jag kontaktade Helen för att jag ville ha hjälp med vikten och mina vallningar men har fått så mycket mer hjälp! Jag är piggare, mår så mycket bättre och min PMS är lugnare.  Jag är inte längre sötsugen och har framförallt slutat småäta. Måtten minskar men det är nu bara en bonus!   

Camilla

Jag förstår ingenting men är så glad att jag kontaktade Helen för råd om min kost. Vikten och måtten minskar. Tack!   

Mia

Med hjälp av Helens tydliga och personliga kostschema, samt medföljande information har det varit lätt att göra en förändring av min kost. Helen har funnits till hands för att stötta vid behov och snabb på att svara på frågor. Det har känts tryggt.

Lena Biström

Print Friendly, PDF & Email